Wazektomia a problemy z erekcją – jaki ma wpływ?

Wazektomia a problemy z erekcją

Wazektomia to zabieg chirurgiczny polegający na odcięciu i zamknięciu nasieniowodów, przez co mężczyzna staje się bezpłodny. Zabieg ten jest często wybierany przez mężczyzn, którzy już zakończyli swoje życie reprodukcyjne i chcą uniknąć ryzyka nieplanowanej ciąży. Jednakże, istnieją pewne obawy związane z wpływem wazektomii na zdrowie seksualne mężczyzny, w tym na problemy z erekcją. W artykule omówimy jaki jest rzeczywisty wpływ wazektomii na erekcję, jakie są przyczyny ewentualnych problemów i jakie metody leczenia są dostępne. Przedstawimy również jakie są alternatywne sposoby planowania rodziny, które można rozważyć przed podjęciem decyzji o wazektomii.

Wazektomia jest stałą formą antykoncepcji

Po przejściu procedury, mężczyźni są zobowiązani do stosowania antykoncepcji przez osiem do 12 tygodni. Próbki nasienia zostaną pobrane po zabiegu, aby upewnić się, że w penisie nie pozostały żadne plemniki. Chociaż procedura nie chroni mężczyzn przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, jest mniej inwazyjna niż większość innych form antykoncepcji. Mężczyzna, który rozważa przeprowadzenie wazektomii, powinien omówić dostępne opcje ze swoim lekarzem.

Zabieg wazektomii jest często wykonywany w znieczuleniu miejscowym i może trwać zaledwie 30 minut. Przed zabiegiem pacjent będzie musiał zdjąć wszystkie ubrania i biżuterię. Powinien również opróżnić pęcherz moczowy. Następnie położy się na stole do badań, a chirurg wstrzyknie do jego moszny lek znieczulający.

Ten rodzaj operacji zapobiega przedostawaniu się plemników do nasienia, dzięki czemu mężczyzna nie ma już problemu z erekcją. Zabieg polega na przecięciu nasieniowodów, przewodu, który przenosi plemniki z jąder do cewki moczowej. Pomimo tego mężczyzna może nadal mieć wytrysk i orgazm.

Zabieg jest trwały, choć w pewnych okolicznościach może być odwracalny. Kosztuje około 1000 dolarów. Jednak koszt będzie zależał od dostawcy usług medycznych i firmy ubezpieczeniowej, z której korzystasz. Istnieje również ryzyko, że wazektomia nie zadziała w Twoim przypadku. Wazektomia może zmniejszyć stres związany z ciążą i stres, który wnosi ona do życia mężczyzny.

Nie wpływa na popęd płciowy

Wazektomia jest powszechną formą kontroli urodzeń u mężczyzn. Działa poprzez uniemożliwienie plemnikom mieszania się z nasieniem podczas wytrysku. Ale czy wazektomia zmniejsza popęd seksualny? Niekoniecznie. Hormon testosteron nie jest dotknięty przez wazektomię, więc nie powinno to wpłynąć na pożądanie seksualne po zabiegu. Jednak spadek libido jest czymś, co należy omówić ze swoim partnerem, lekarzem lub terapeutą, jeśli jesteś zaniepokojony tą zmianą.

Jeśli miałeś wazektomię i doświadczasz problemów z utrzymaniem erekcji, powinieneś natychmiast omówić to ze swoim lekarzem. Chociaż wazektomia nie wpływa na Twój popęd płciowy, komplikacje związane z zabiegiem mogą mieć na niego wpływ. Na przykład niedoświadczeni chirurdzy często wykonują nieprawidłowe zabiegi wazektomii, powodując krwawienie i infekcje. Należy przestrzegać wszystkich instrukcji udzielonych przez lekarza po operacji, aby zapobiec tym problemom.

Antykoncepcja może być skuteczna w zapobieganiu ciąży i zwiększaniu popędu płciowego, ale może również prowadzić do zaburzeń erekcji. Wielu mężczyzn decyduje się na poddanie się wazektomii, aby chronić siebie i swoją partnerkę. Oprócz ochrony partnerki, poprawia to również Twoje życie seksualne. W większości przypadków nie ma wpływu na ilość produkowanego nasienia, ani na wytrysk.

Istnieje wiele innych czynników, które przyczyniają się do zaburzeń erekcji, a wazektomia nie jest jednym z nich. Wazektomia nie zwiększa ryzyka powiększenia prostaty ani nie zmienia objawów związanych z oddawaniem moczu. Jednak niektórzy mężczyźni są bardziej narażeni na te problemy po operacji. Mężczyźni z problemami psychicznymi lub emocjonalnymi mogą obwiniać zabieg za swoje problemy.

Nie powoduje zaburzeń erekcji

Niektórzy mężczyźni mogą sądzić, że wazektomia powoduje zaburzenia erekcji, ale niekoniecznie jest to prawda. W jądrach wytwarzany jest męski hormon testosteron, który odgrywa ważną rolę w utrzymaniu libido. Wazektomia wpływa jedynie na przepływ plemników przez nasieniowody, a nie na naczynia krwionośne i nerwy, które są zaangażowane w erekcję. W niektórych przypadkach zaburzenia erekcji są oznaką poważniejszego problemu, takiego jak choroba serca lub cukrzyca.

Większość problemów z erekcją, jakie mają mężczyźni po wazektomii, ma podłoże psychiczne, a nie fizyczne. Niektórzy mężczyźni zgłaszają jednak, że po zabiegu wazektomii stają się bardziej zrelaksowani. Nie martwią się już o ciążę w łóżku. Może to zmniejszyć stres i poprawić życie seksualne mężczyzny.

Czas powrotu do zdrowia zależy od wielu czynników. Udane odwrócenie może trwać miesiące, a nawet lata. Jeśli para nie jest w stanie począć dziecka po wazektomii, pomocne mogą być techniki wspomaganego rozrodu, takie jak zapłodnienie in vitro. Mimo że wazektomia poprawia pewność siebie w sferze seksualnej, nie leczy zaburzeń erekcji. Na szczęście dostępne są leki, które pomagają mężczyznom wrócić na właściwe tory życia po zabiegu.

Czytaj również:   Jak leki SSRI wpływają na erekcję?

Chociaż wazektomia wpływa na popęd seksualny, nie ma ona wpływu na produkcję spermy. Zabieg polega raczej na przecięciu połączenia między jądrami a cewką moczową. Jest mało prawdopodobne, aby miał on jakikolwiek wpływ na złożoną mechanikę fizyczną, która jest zaangażowana w popęd seksualny.

Jest to szybki zabieg ambulatoryjny

Jeśli masz problemy z erekcją, wazektomia jest prostym zabiegiem ambulatoryjnym. Jego wykonanie zajmuje około 30 minut, a pacjenci mogą wrócić do domu tego samego dnia. Może zaistnieć potrzeba wzięcia kilku dni wolnego w pracy i unikania podnoszenia ciężkich przedmiotów przez kilka tygodni po zabiegu. Większość pacjentów odczuwa jedynie minimalny ból, a większość nie musi być przyjmowana do szpitala.

W zabiegu stosuje się znieczulenie miejscowe, które nie powoduje uczucia senności. Prawdopodobnie pojawi się trochę siniaków, ale znikną one w ciągu kilku dni. Po zabiegu może pojawić się niewielki ból, ale nie powinien być on na tyle silny, aby przeszkadzał w życiu seksualnym. Po kilku dniach, powinieneś być w stanie zarządzać ból z over-the-counter leków lub środków domowych. Podczas gdy ból jest minimalny, nadal powinnaś stosować kontrolę urodzeń przez co najmniej kilka miesięcy po zabiegu. Jeśli tego nie zrobisz, możesz ponownie zajść w ciążę.

Większość lekarzy wykona kontrolne badanie nasienia sześć do dwunastu tygodni po zabiegu. Będziesz musiał wytrysnąć do specjalnego pojemnika. Następnie lekarz zbada nasienie pod mikroskopem, aby stwierdzić, czy zawiera ono jakiekolwiek plemniki.

Nie wpływa na strukturę penisa

Wazektomia nie wpływa na strukturę penisa i nie powinna mieć wpływu na Pana erekcje. Jest to zabieg ambulatoryjny i trwa zazwyczaj około 30 minut. Przed zabiegiem należy zdjąć wszelką biżuterię i odzież oraz założyć fartuch szpitalny. Przed operacją należy również opróżnić pęcherz moczowy. Następnie chirurg wprowadzi do moszny lek znieczulający. Zostanie Pan poproszony o położenie się na stole do badań, podczas gdy chirurg będzie wykonywał zabieg.

Jeśli powiedziano Panu, że wazektomia nie zmieni struktury Pana penisa, może się Pan obawiać, że będzie to miało wpływ na Pana erekcję. Jest to jednak rzadkie powikłanie. Chociaż wazektomia może mieć wpływ na erekcję, nie wpływa na strukturę penisa ani na ilość produkowanego przez niego testosteronu. Chociaż po wazektomii może wystąpić tkanka bliznowata, nie wpłynie ona na przepływ moczu lub rozmiar penisa.

Twój penis zawiera cewkę moczową i żyłę, która przenosi spermę i mocz. Plemniki wędrują w górę nasieniowodów i mieszają się z płynem w prostacie, tworząc nasienie. Nasienie jest następnie wypychane przez cewkę moczową. Rak prącia jest rzadki wśród mężczyzn w wieku poniżej 40 lat. Rak prącia zwykle dotyka końca penisa lub napletka.

Nie powoduje zaburzeń erekcji po odwróceniu

Jeśli miałeś wazektomię i niedawno przeszedłeś odwrócenie, możesz się zastanawiać, czy twój nowy problem wpływa na twoje erekcje. Powód jest prosty: wazektomia uniemożliwia plemnikom mieszanie się z nasieniem, płynną substancją zawartą w ejakulacie. Bez plemników nie ma możliwości zapłodnienia komórki jajowej kobiety.

Aby odpowiedzieć na to pytanie, autorzy badania przebadali 76 par po poddaniu się wazektomii. Mężczyźni byli oceniani za pomocą Międzynarodowego Wskaźnika Funkcji Erekcyjnej (IIEF) przed i po zabiegu. Ich wyniki wykazały, że funkcje erekcyjne i orgazmiczne mężczyzn poprawiły się nieznacznie po zabiegu. Ponadto, mężczyźni byli bardziej zadowoleni ze swojego życia seksualnego niż przed zabiegiem. Co więcej, ich partnerki również zgłaszały poprawę satysfakcji seksualnej.

Zabiegi odwracające są zwykle wykonywane jako operacje ambulatoryjne. Nie wymagają one pobytu w szpitalu i są wykonywane w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Podczas zabiegu wykwalifikowany chirurg używa mikroskopu operacyjnego, aby zapewnić precyzję procesu chirurgicznego. Powikłania zdarzają się rzadko. Większość pacjentów może wrócić do pracy kilka dni po zabiegu.Pokrewne Tematy