Krzywy penis - choroba Peyroniego

cena:35,00 zł

Za pomocą serwisu ZapytajUrologa.pl możesz skonsultować swój problem urologiczny z doktorem Januszem Zajdą zupełnie anonimowo. Kliknij przycisk aby zamówić poradę.

Zapisy na wizyty u doktora Janusza Zajdy lub badanie USG -> kliknij tutaj

Wywiad część I - Krzywy penis - choroba Peyroniego

Czytaj część II wywiadu - Powiększanie penisa - opinia urologa

Panie doktorze, poświęćmy chwilę czasu na zagadnienia związane ze skrzywionym penisem. Wielu mężczyzn martwi skrzywienie penisa.

Doktor Janusz Zajda:

W tym temacie należy wspomnieć o chorobie Peyroniego, która objawia się właśnie skrzywieniem prącia. U chorego podczas palpacji (badanie za pomocą dotyku) członka można wyczuć twardą blaszkę. W tym miejscu prącie w czasie wzwodu zakrzywia się w różnych kierunkach, w lewo, w prawo, do góry albo do dołu. Najczęściej do góry lub w bok. Narastająca blaszka skraca z tej strony prącie. Skrzywienie powiększa się w czasie wzwodu co z czasem uniemożliwia współżycie oraz powoduje ból podczas erekcji. Wszelkie metody zachowawcze mogą opóźnić rozwój choroby, lecz nie zlikwidują jej całkowicie. Jedynym efektywnym ratunkiem jest leczenie operacyjne.

Czy takie leczenie jest skuteczne, a przede wszystkim czy jest bezpieczne?

JZ: Leczenie operacyjne skrzywienia penisa jest trudne. W tym celu wykonuje się specjalistyczny zabieg, który w Polsce wykonuje wąskie grono specjalistów. Ci specjaliści, którzy go wykonują są jednak bardzo skuteczni, i zabieg przynosi bardzo dobre efekty.

Jakie są przyczyny tej choroby i kiedy wymaga ona leczenia operacyjnego?

JZ: Choroba  najczęściej dotyczy dorosłych mężczyzn. Istnieje wiele teorii na temat jego powstania. Zazwyczaj łączy się z podwyższonym poziomem cholesterolu, a narastającą blaszkę można porównać do tej miażdżycowej. Pojawienie się dolegliwości bólowych i utrudnienia współżycia, to najwłaściwszy moment na podjęcie ryzyka operacji. Natomiast wcześniej, niekoniecznie. Należy pamiętać, że bardzo często zdarzają się wrodzone skrzywienia prącia w czasie wzwodu. Jeżeli nie stanowią one przeszkody w intymnych kontaktach, to przestrzegam przed jakimkolwiek działaniem chirurgicznym. Może się ono źle skończyć.

Czytaj również:

- Stulejka u dzieci, niemowląt i mężczyzn

- Obrzezanie napletka

- Powiększanie penisa - opinia urologa